Tato masz to jak w banku

W Banku BNP Paribas troska o różnorodność i budowanie inkluzywnej kultury organizacyjnej to nie tylko deklaracje, lecz także konkretne działania wpisane w długofalową strategię. Kwestie równości kobiet i mężczyzn – zarówno w miejscu pracy, jak i w życiu społecznym – od lat stanowią istotny element tej strategii.

Bank postrzega różnorodność jako wartość i szansę – także biznesową – ponieważ łączenie odmiennych doświadczeń, perspektyw i kompetencji sprzyja innowacyjności, efektywności oraz budowaniu odpornej kultury organizacyjnej. Wspieranie równości szans wiąże się z empatią i otwartością na potrzeby różnych grup, w tym rodziców oraz osób pełniących role opiekuńcze. Dlatego jednym z priorytetów banku jest tworzenie wspierającego i włączającego środowiska wokół rodzicielstwa – z uwzględnieniem perspektywy ojców.

Ojcowie mają do odegrania równie istotną rolę jak matki w wychowaniu dzieci – ich zaangażowanie we wczesne etapy życia dziecka przynosi wymierne korzyści zarówno dzieciom, jak i im samym. Bank BNP Paribas wspiera aktywne ojcostwo i dąży do tego, by mężczyźni czuli się uprawnieni oraz zachęcani do korzystania z przysługujących im urlopów rodzicielskich, a także do otwartego przeżywania emocji związanych z rodzicielstwem.

W banku działa oddolna, pracownicza grupa ojców „Tato, masz to jak w banku”, która promuje równość praw rodzicielskich, dzieli się doświadczeniami i wspiera ojców w godzeniu ról zawodowych i prywatnych. Grupa ta współpracuje również z innymi sieciami pracowniczymi, m.in. z zespołem Neuronauci, podejmując tematykę szczególnych wyzwań, z jakimi mierzą się rodzice dzieci neuroatypowych. Przykładem takiej inicjatywy była strefa neuro podczas Festiwalu Radości czy seria webinarów edukacyjnych.

Bank aktywnie przełamuje stereotypy dotyczące męskości i emocji. W ramach Dni Różnorodności organizowane są działania edukacyjne, które podważają przekonanie „chłopaki nie płaczą” i pokazują tęż męską perspektywę rodzicielstwa. W ramach cyklu „Zdrowie zaczyna się od głowy” podejmowane są tematy emocji, wellbeingu, zdrowia psychicznego czy uzależnień.

Bank BNP Paribas jest partnerem Fundacji Share The Care, działającej na rzecz wyrównywania prawa obojga rodziców do opieki nad dzieckiem i samorealizacji we wszystkich sferach życia. W ramach tej współpracy bank był współautorem wydanego przez fundację przewodnika dla pracodawców „50/50 to się wszystkim opłaca. Rola pracodawców w zachęcaniu mężczyzn do korzystania z urlopów rodzicielskich”, a także publikacji „Równi w domu – równi w pracy. Przewodnik dla pracodawców i pracujących rodziców”.